Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

Σύστημα αυτόματων πωλητών καυσίμων

«Προ των πυλών» βρίσκεται η εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας και η τοποθέτηση αυτόματων πωλητών μετά την εποικοδομητική συζήτηση του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.Οι πρατηριούχοι συμφώνησαν στην εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών και στους αυτόματους πωλητές με στόχο την καταπολέμηση του παρεμπορίου στην αγορά των καυσίμων, αν και διατηρούν επιφυλάξεις ως προς το θέμα της ασφάλειας.

Τα στελέχη της Ομοσπονδίας κατέστησαν σαφές πως επιθυμούν την εξυγίανση της αγοράς των καυσίμων από τα διυλιστήρια μέχρι τον καταναλωτή και την εξάλειψη του φαινομένου των μεγάλων αποκλείσεων στις τιμές, που δημιουργούν εύλογα ερωτήματα και υποψίες.
Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος εισροών – εκροών, το οποίο θα είναι πιστοποιημένο από τους αρμόδιους φορείς, αναμένεται να μειωθούν τα προβλήματα στην αγορά των καυσίμων, ενώ ο κ. Χατζηδάκης πρότεινε τη μη εγκατάσταση του συστήματος σε πρατήρια με μικρούς όγκους κατανάλωσης, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά ακριβό σύστημα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων του νομού Ιωαννίνων, Παντελή Κολόκα οι αλλαγές θα ξεκινήσουν σταδιακά και θα ολοκληρωθούν σε βάθος χρόνου, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα επιχορήγησης των πρατηριούχων μέσω του ΕΣΠΑ, με ποσοστό που θα καθοριστεί το φθινόπωρο.
«Εφόσον ο υπουργός εισακούσει τις προτάσεις μας, θα δωθούν λύσεις. Εμείς θέλουμε την εξυγίανση στην αγορά, ποιοτικά καύσιμα, την καταπολέμηση του παρεμπορίου, δεν θέλουμε πολύ υψηλές τιμές ή πολύ χαμηλές γιατί όλα αυτά δημιουργούν προβλήματα στην αγορά. Πιστεύουμε ότι με το ηλεκτρονικό σύστημα θα μειωθεί το πρόβλημα και σιγά - σιγά θα φτάσουμε στην εξάλειψή του», σημείωσε.

Όσον αφορά στο θέμα της τοποθέτησης αυτόματων πωλητών στα πρατήρια, ένα μέτρο που παραπέμπει στο ευρωπαϊκό μοντέλο της λιανικής αγοράς υγρών καυσίμων, οι πρατηριούχοι ζήτησαν τη διασφάλιση του ωραρίου λειτουργίας.
Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Χατζηδάκης οι αυτόματοι πωλητές θα λειτουργούν και εκτός των ωρών λειτουργίας των πρατηρίων, ωστόσο τα στελέχη της Ομοσπονδίας εκφράζουν επιφυλάξεις για την ασφάλεια του συστήματος, όχι μόνο σε θέματα «απάτης», αλλά και σε θέματα καταστροφών, που μπορεί να έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες.
«Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, αλλά όπως αποδεικνύεται είμαστε ένας λαός που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα. Φοβόμαστε για την ασφάλεια των συστημάτων, τι θα γίνει για παράδειγμα αν προκληθεί μια φωτιά;», σημείωσε ο κ. Κολόκας.

Με αφορμή το θέμα της λειτουργίας των αυτόματων πωλητών και του ωραρίου, ο κ. Κολόκας υπογράμμισε πως η Ένωση δεν πρόκειται να επιτρέψει σε πρατηριούχους που πρέπει βάση προγράμματος να είναι ανοιχτοί, να κλείνουν τα καταστήματά τους και ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες, δημιουργώντας προβλήματα στους καταναλωτές.

''Είναι σαφές ότι πρόκειται για δυνατότητα και όχι υποχρέωση, πράγμα που σημαίνει ότι όσοι επιθυμούν να εξυπηρετηθούν από το εξειδικευμένο προσωπικό των πρατηρίων θα εξακολουθούν να έχουν αυτή την επιλογή, ακόμη και κατά τις αργίες και τις νυχτερινές ώρες, καθώς η υποχρεωτική εκ περιτροπής λειτουργία πρατηρίων, όπως προβλέπεται, ήδη, στη νομοθεσία παραμένει σε ισχύ. Υπογραμμίζεται, δε, ότι η λειτουργία των αυτόματων πωλητών, πέραν του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων, αφορά μόνο στα μηχανήματα αυτόματης πώλησης υγρών καυσίμων και δεν ισοδυναμεί με κατάργηση της απαγόρευσης λειτουργίας των επανδρωμένων πρατηρίων κατά τις ώρες αυτές, πλην των ρητώς αναφερομένων στις αντίστοιχες νομαρχιακές αποφάσεις'' αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Λαμβάνοντας, εξ άλλου, ιδιαίτερη μέριμνα για την ασφάλεια των πολιτών, οι κρατικές υπηρεσίες έχουν εκδώσει αναλυτικές εγκυκλίους (Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών) όπου περιγράφονται τα μέτρα ασφαλείας και πυρόσβεσης που οφείλουν να λαμβάνουν τα πρατήρια, τα οποία λειτουργούν με αυτόματους πωλητές, προκειμένου να εξαλειφθούν οποιεσδήποτε πιθανότητες ατυχήματος. Οι πρατηριούχοι που επιλέγουν την εγκατάσταση αυτόματων πωλητών και τη λειτουργία τους, εκτός του προκαθορισμένου, με τις εκάστοτε νομαρχιακές αποφάσεις, ωραρίου, οφείλουν να τηρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία για τα πρατήρια και, επιπλέον, τους ειδικούς όρους λειτουργίας αυτόματων μηχανημάτων πώλησης υγρών καυσίμων.

Πηγή: Η Γνώμη

Οι Κωστής Χατζηδάκης (υπουργός Ανάπτυξης) και Κ. Μουσουρούλης (γεν. γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης) ανακοίνωσαν εχθές (23/04/09) ορισμένες νέες ρυθμίσεις - παρεμβάσεις που αλλάζουν την αγορά υγρών καυσίμων, μεταξύ άλλων ήταν και αυτό για τους αυτόματους πωλητές. Ταυτόχρονα έδειξαν πολύ αποφασισμένοι να συρρικνώσουν την αισχροκέρδεια και την νοθεία, έτσι υποχρεωτικά θα τοποθετηθούν στα βενζινάδικα από τον Ιανουάριο του 2010 ταμειακές μηχανές συνδεδεμένες με σύστημα εισροών - εκροών καυσίμων.

Την ίδια στιγμή θα ενταθούν οι έλεγχοι από ειδικά κλιμάκια της ΚΕΔΑΚ (Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων) με φορτηγάκια έλεγχου, όχι όμως μόνο ποιοτικής του φύσεως αλλά και κοστολογικής. Μάλιστα, ορισμένα απ' τα 20 φορτηγάκια του στόλου ελέγχου έχουν λάβει έγκριση του ΣΔΟΕ και θα μπορούν να επιβάλουν επιτόπου μεγάλα πρόστιμα, και αν οι παραβάσεις συνεχίζονται (υποτροπή) τότε το πρατήριο θα κλείνει για ένα χρονικό διάστημα.

Όσοι πρατηριούχοι δέχονται ποινές, θα μπαίνουν σε "μαύρη λίστα", η οποία μάλιστα θα δημοσιοποιείται! Για να μην υπάρξει όμως περίπτωση να τιμωρηθεί κάποιος πρατηριούχος για λάθος άλλου (π.χ. κακής ποιότητας καύσιμο), οι έλεγχοι θα επεκταθούν σε κέντρα διανομής, εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστήρια σε όλη τη χώρα. Αρχικά θα ξεκινήσουν απ' την Αθήνα, σειρά έχει η Θεσ/νίκη και έπειτα θα είναι η Κρήτη. Ιδίως στην Κρήτη εδώ και πολλά χρόνια παρατηρούνται μεγάλες διακυμάνσεις και υψηλές τιμές, έτσι ήδη η επιτροπή ανταγωνισμού έχει ξεκινήσει ερευνά.

Διάφορα άλλα μέτρα είναι:

  • Η μείωση των λιμενικών τελών στο Ηράκλειο (6euro αντί για 20) ώστε να μειωθεί η τιμή της βενζίνης.
  • Παγώνουν για φέτος τα κόμιστρα για τα βυτιοφόρα δημοσίας χρήσεως
  • Καταργείται η "τρίτη σημαία" στα βυτιοφόρα δημοσίας χρήσεως
  • Εξετάζουν το ενδεχόμενο της χορήγησης νέων αδειών σε βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσεως (από εταιρείες πετρελαιοειδών και βενζινοπώλες).
  • Θα υπάρξει επιδότηση ύψους έως και 45.000euro μέσω του ΕΣΠΑ για να μειωθεί το κόστος εγκατάστασης ταμειακών μηχανών και συστήματος εισροών - εκροών.
  • Εξαιρούνται από τις διατάξεις που αφορούν το ωράριο λειτουργίας το θέμα των αυτόματων πωλητών χάρις την νέα Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ακολουθεί πολύ σύντομα η σχετική υπουργική απόφαση για την τοποθέτησή τους στα πρατήρια.
  • Θα δημιουργηθεί ένα κεντρικό πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης των ελέγχων στα πρατήρια.
  • Το υπουργείο Ανάπτυξης θέλει οι καταναλωτές να ενημερώνονται συνεχώς για τα τεκταινόμενα έτσι θα υπάρχει αντίστοιχη σελίδα στο Διαδίκτυο, ενώ θα μπουν νέοι φωτεινοί πίνακες στις εθνικές οδούς όπου θα αναγράφεται η τιμή της βενζίνης στα δύο πρατήρια που έπονται.
Πηγή: www.mycar.gr

2 σχόλια:

  1. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων του νομού Ιωαννίνων, Παντελή Κολόκα.
    Στην όμορφη Άρτα ποιός είναι πρόεδρος κ το θέμα έχει ξεκινήσει εγώ γιατί δεν βλέπω τίποτα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έμαθα οτι βάλανε το πρώτο μηχάνημα περισσότερες πληροφορίες εντός των ημερών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή